קבלה ועץ החיים

קבלה:

הקבלה מסבירה לאדם מה התכונות שעליו לרכוש כדי לחקור את המציאות בצורה הנכונה, ועוזרת לו לרכוש את התכונות שבאמצעותן הוא מסוגל להשפיע על עולמו. ועל כך מבוססת עבודתי.

מדע הקבלה מלמד את האדם באיזה אופן הפעולות שלו במציאות שבה הוא מתקיים, ההשפעות שלו עליה, גורמות לתגובות אלו או אחרות. כמו כל מדע גם מדע הקבלה משתמש במונחים מדוייקים וגם לשונו היא מדעית לגמרי.

הקבלה חושפת לפני האדם את כל המציאות ומסבירה לו את חוקיה: היא מלמדת אותו איך ניתן להפעיל השפעה חיובית על מערכת הבריאה ולקבל את התוצאה הטובה ביותר. שיטת ההשפעה של האדם על הסביבה נקראת "כוונה".

חוכמת הקבלה היא גילוי החוקים והמנגנון הכללי של כל המציאות לאדם שחי בעולם שלנו. הגילוי הזה מקנה לנו את היכולת להתקרב למה שמועיל ולהתרחק ממה שמזיק, לדעת את הסיבה לטוב ולרע.

מטרת תרגול השיטה והשימוש בה, היא להשיג את התוצאה הטובה ביותר לאדם. המטרה ברורה ופשוטה: להגיע לחיי אושר ושלווה, להגיע לחיים עם משמעות והרי זאת כל אחד מחפש.

הקבלה מגלה לאדם את כל הבריאה שמקיפה אותו, את מחשבת הבריאה הכללית ואת יחסי הגומלין בין חלקי הבריאה השונים: היא מלמדת על התפתחותו של האדם בתוך העולם הזה ומעניקה לו את האפשרות להכיר את העולם ואת ההנהגה העליונה שלו. היא מגלה לאדם מהי צורתו מחוץ לגוף, וכיצד חוזרים לגוף חדש, ומה נמצא מחוץ לחיים שלנו בגלגוליו השונים. כתוצאה מלימוד הקבלה אדם מכיר את דרך פעולתו של מנגנון הנהגת הבריאה מכך הוא יודע איך לפעול נכון, איך לבחור במעשה הנכון בכל מצב בחייו ומסוגל להשפיע על המנגנון שקובע את גורלו.

באדם  מוטבעת תוכנית של כל שלבי התפתחותו. היא המנוע שדוחף אותו קדימה ומכריח אותו להתפתח. בחיינו כבר הבנו והצלחנו לעכל את העובדה, שאת כל המידע על הגוף הביולוגי ניתן למצוא בגנים של האדם. אבל גם התוכנית להתפתחותו הרוחנית של האדם, טמונה בגנים מיוחדים, עמוקים הרבה יותר, שהם ה"גנים" הרוחנים שלנו.

"גנים" אלה מוטבעים באותה מערכת נשמה של האדם, מערכת הדומה לתוכנת מחשב. אם האדם ילמד את התוכנה הזאת, הוא יוכל לארגן את כל מה שעומד בפניו בצורה הטובה ביותר למענו ולמען סביבתו. התוכנה הזאת אינה מנותקת מהתחושות של האדם, היא בתוכו. והיא מכתיבה תהליך שנקרא ה"חיים" שלו, היא מכתיבה את תכונותיו, את אופיו, את גורלו ואת מעשיו, אבל גם מאפשרת לו חופש בחירה ברבים מהמצבים.

איננו מכירים את מערכת הנשמה המנהלת אותנו, ולכן משתמשים בה בצורה לא נכונה, זה כמו אדם שצריך לשלוט על מכונה מסובכת, שמכילה הרבה מערכות אלקטרוניות, מיכניות, הורמונליות, עצביות, ורבות אחרות שלא ידועות לו, תת הכרתיות, לא מורגשות, בלתי נראות: ועוד לפני שהוא לומד איך לעבוד עם המכונה הזאת, בלי להבין מה הוא עושה, הוא לוחץ על הכפתורים.

עץ החיים:

תורת הקבלה מסבירה שאלוהים משתמש בעץ כתוכניתו הנצחית למבנה היקום. הכול – אתם, הכלב שלכם, גוליה רוברטס, הטאג מאהל וקבוצת הכוכבים של מזל תאומים נוצר מעשרת כוחות האנרגיה מעניקי החיים השוכנים בעץ הקוסמי.

אבל הכוחות הללו לא רק הקימו את היקום ואחר כך נעלמו והותירו אותנו להתמודד לבדנו, כוחות הללו חיים גם עכשיו וזמינים לכל אדם בכל רגע. באחד השורות המפורסמות בתנך אומר אלוהים "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" (בראשית א, כ"ו) האמירה הזו מעידה על כך שבני האדם הם לא פחות מהשתקפות האלוהים ובהם טמונים אותם עשרת כוחות האנרגיה המעניקים חיים.

עץ האנרגיות הטבועות בכל דבר ובכל אדם הינו אותה מערכת  המתארת את מבנה היקום ומבנה מערכת הנשמה של כל אחד מאיתנו עץ זה נקרא "עץ החיים".
כול אחד מעשרת כוחות האנרגיה מיוצג על יד דמות וביחד כל הדמויות יוצרות את אותה מערכת הנקראת נשמה.

להעמיק בהבנה על עשרת הכוחות שמרכיבים את מערכת הנשמה שלנו ואת פוטנציאל גיבור העל שהננו הורידו את המדריך לעורר את גיבור העל הטמון בך: